הזרקת בוטוקס או חומצה היאלורונית: מה מומלץ יותר?

החלטתם להיפטר מהקמטים, אך לפני שמחליטים לגבי סוג חומר המילוי המוזרק בטיפול, תחילה יש להתייעץ עם רופא מומחה, שכן הזרקה מוגזמת של חומר יכולה לגרום למראה מלאכותי ומתוח מדי. בנוסף, מומלץ שהליך ההזרקה יבוצע גם הוא בידי רופא מוסמך. בשנים האחרונות, תחום הזרקות חומרי המילוי נעשה לטרד גדול בעולם המערבי. בשל כך, מטופלים רבים תופסים את הבוטוקס ואת החומצה ההיאלורונית כאותו חומר. יחד עם זאת, אלה שני חומרים שונים, עם הבדלים מהותיים, ובעלי אפקט שונה על העור.

חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית זהו חומר אשר מיוצר בגוף בין התאים, וגורם לעור להיות בעל מראה חיוני, רענן ואלסטי. בגלאי ה 20 המאוחרים, קצב ייצור החומר יורד בהדרגה, מה שגורם לעור לאבד את המראה החיוני, וזה מתורגם לקמטים. החומצה ההיאלורונית משמשת כחומר המוזרק לעור, לטובת מילוי קמטים ורענון המראה. חומצה היאלורונית זו, היא למעשה שכפול סינטטי מדויק של החומר המיוצר אצלנו בגוף, ולכן הגוף כמעט ולא דוחה את החומר או מפתח אליו אלרגיה.

ההמלצה היא לא לחכות להופעת הקמטים, אלא להתחיל את טיפולי ההזרקות כבר מגיל 25. ככל שהטיפול מתחיל מוקדם יותר, כך העור ישמור על המראה רענן והכי חשוב טבעי, בצורה יעילה יותר. משך זמן ההשפעה של חומצה היאלורונית הוא כשנה.

בוטוקס

לעומת החומצה ההיאלורונית, הבוטוקס לא נועד על מנת למלא קמטים. בוטוקס זהו חומר רעלני שאחראי על שיתוק שרירים במוקדים שונים כגון מצח, זוויות עיניים, צדי פה ועוד. ההזרקה של חומר הבוטוקס משתקת את השריר ומונעת את הכיווץ בכל פעם שיש הבעה בפנים, מה שלמעשה מונע את הופעת הקמטים אך לא מרענן את העור עצמו.

חשוב מאוד לזכור מבחינת הבוטוקס, ששיתוק של שרירים בפנים, משפיע על היכולת של הפנים לבצע הבעות. ולכן, במידה ומגזימים עם ההזרקות, ברוב הפעמים מתקבל מראה מלאכותי ומתוח מדי. את הזרקת הבוטוקס יש לבצע בכל 4 חודשים.

איזה חומר עדיף לשימוש

הכל תלוי במה שהמטופל או המטופלת מעדיפים. חומצה היאלורונית נחשבת לחומר בטוח יותר מכיוון שהגוף יודע לקבל אותו בצורה טובה מאוד, הוא מחזיק לתקופה ארוכה יחסית ובנוסף, המראה של העור נראה טבעי לחלוטין אחרי טיפול.

במידה ויש צורך לבצע שיתוק קל אך לא מוחלט של שרירים מסויימים בפנים, ניתן לשלב את הבוטוקס בכמויות קטנות לטיפול הזרקות בחומצה היאלורונית. 

ליצירת קשר חייגו 073-3744401 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

צרו איתנו קשר!
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן