הרזיה ועיצוב הגוף

הרזיה ועיצוב הגוף

לרזות בקלות ובמהירות, להפחית את התיאבון ולהיות בתהליך של הרזיה מבלי לחוש רעב – אלה הם עיקרי הדרך בשיטת ההרזיה של ד”ר עודד רודניצקי.

ד״ר רודניצקי שם דגש על החיבור בין הגוף לנפש ושמירה על המשקל. במסגרת הטיפול, אנו בודקים מה גורם להשמנה ולאכילה מופרזת ומחפשים דרך לנטרל זאת. ד״ר רודניצקי, לו ניסיון של שנים בתחום, עושה ככל יכולתו כדי לעזור בכל ההיבטים בין החיבור לגוף והנפש בכל הקשור לאכילה.

ייחודה של השיטה הוא בשילוב בין שיטות טיפול אלטרנטיביות וקונבנציונליות, תוך כדי התייחסות להיבטים הנפשיים הקשורים בתהליך. מדובר בטיפול אינדיבידואלי, המותאם לכל אחד באופן אישי על-פי:

  • העדפותיו
  • סגנון חייו
  • מצב בריאותו
  • גילו ומינו

תהליך הטיפול

פגישת ייעוץ ראשונית עם ד”ר רודניצקי, בחירת המסלול המתאים לכל אחד וקביעת יעד להורדה במשקל. פגישת הטיפול השבועית עם ד”ר רודניצקי מובילה לדיכוי תחושת הרעב והגברת תחושת השובע. הטיפולים גורמים גם לזירוז חילוף החומרים בגוף.

בנוסף, ניתן ייעוץ תזונתי ומעקב צמוד על ידי דיאטנית קלינית, שבונה עבור המטופל תפריט דיאטטי עפ”י השיטה של ד”ר רודניצקי, אשר כולל את כל אבות המזון, המותאם למטופל באופן אישי ואשר משתנה במהלך הטיפול. כמו כן, מקבל המטופל תמיכה פסיכולוגית ובניית מסגרת מעקב.

שמירה על המשקל

לא צריך להתמודד לבד עם משימת השמירה על המשקל. במרפאת ד”ר רודניצקי מלווים אתכם גם בדרך הזאת. לכל אחד מתאים סגנון משלו, כאשר הוא מתחיל במשימת השמירה על המשקל הרצוי אליו הגיע. חשוב מאוד שהאדם ייהנה בשמירה על ההישג הגדול – היעד שאותו הציב לעצמו כמטרה.

  • המסגרת – מדובר בבניית מסגרת אישית מוגדרת של פגישות בטווחי זמן קבועים, כשהמרחק בין פגישה לפגישה הולך וגדל ככל שתהליך השמירה על המשקל מתקדם בהצלחה.
  • מותר הכול – חשוב לדעת כי בתהליך השמירה מותר לאכול הכול! בתקופה זו האדם חוזר לשגרה תזונתית, כשהליווי המקצועי מסייע לו לשמור על המשקל.
  • מעקב צמוד – המעקב המקצועי הקבוע גורם לאדם לקחת אחריות על התהליך ומאפשר לו לרכוש מיומנות בשמירה על המשקל להמשך חייו.

מדוע השיטה מצליחה?

הצלחה נמדדת בהגעה לתוצאה הסופית ובשמירה עליה:

  • ההתאמה האישית של התהליך, על-פי סגנון חייו וצרכיו של האדם,מבטיחה את הנוחות המרבית ומובילה להישג

  • השילוב בין השיטות הטיפוליות, שהינו ייחודי ובעל הישגים מוכחים

  • הליווי המקצועי הצמוד והניסיון רב השנים

  • הכלים שניתנים לשמור על המשקל לתמיד

  • ההרזיה נעשית בקלות וללא מאמץ, ומלווה בהרגשת רוגע וסיפוק

  • התוצאות שנראות לעין תוך זמן קצר

  • במהלך הדיאטה לא מרגישים רעב

  • הגוף מקבל את כל אבות המזון הדרושים לו

  • במהלך הירידה במשקל נהנים מהאוכל

  • אין צורך בספירת קלוריות

  • לא חייבים לאכול שש ארוחות
הרזיה ועיצוב הגוף
הרזיה ועיצוב הגוף

צפו בתמונות לפני-אחרי ובמטופלים במרפאת ד”ר רודניצקי:

שאלות ותשובות בנושא הרזיה:

אדם משמין כאשר הוא צורך יותר קלוריות ממה שהוא שורף או מסיבות בריאותיות שונות.

 

בסיוע האקופונקטורה מתבצע גירוי של עצב שמגיע מהמוח לקיבה, דבר שגורם לירידה בהפרשות מיצי הקיבה ולהפחתה בתיאבון. קיבה פחות חומצית משדרת פחות תחושת רעב. כמו כן הקיבה מתכווצת, הקיבולת שלה יורדת ואז נדרשות כמויות קטנות יותר של מזון כדי למלא אותה. בנוסף, הטיפול באקופונקטורה משפר את חילוף.

החומרים בגוף וגם מרגיע, מכיוון שהוא גורם למוח להפריש אנדורפין, אותו הורמון טבעי דמוי מורפיום, שמופרש כאשר אנשים עושים ספורט, והוא משרה תחושת רוגע ונעימות. ואז, כשהאדם פחות רעב, קל לו לעבור את התהליך הטיפולי של הדיאטה בקלות ובנעימות. מסגרת של מרפאה מקצועית בתחום מסייעת לתהליך להתבצע בהצלחה.

בעזרת האקופונקטורה ניתן לגרום לירידה בתחושת הרעב, ומשום כך קל יותר להתמודד עם חשקים שונים. “בא לי” או “מתחשק לי משהו מתוק” – הם בהחלט חשקים, וחשק הוא רפלקס מותנה לכל דבר שאוהבים, שמתקשר לשמחה. החשק הוא תגובה אוטומטית לגירוי, שלא קשורה לרעב אמיתי, ובדרך כלל הינו הרגל. כמו בכל הרגל, גם בהרגל זה של רצון למתוק, למשל בסיום ארוחה, ניתן לטפל. אם מתאפקים מספר ימים, ההרגל הישן מתבטל ונבנה הרגל חדש, בריא יותר.

אנשים רגילים לאכול בשעות מסוימות במשך היממה, יש להם אורח חיים וקצב חיים שמוכתבים מסגנון החיים ומצרכים של עבודה מול חיי משפחה. ברור שמי שרגיל לשתי ארוחות ביום, לא יוכל לאכול פתאום שש ארוחות ביום. אני מאמין שבעולם של היום צריך להתאים את הדיאטה לקצב החיים. אם לא תהיה התאמה, האדם לא יוכל להתמיד בה לאורך זמן.

עניין הפיקוח הרפואי חשוב מאוד במיוחד בדיאטה לילדים, שכן גוף הילד נמצא בתהליך של גדילה והתפתחות. דיאטה לבני 8-12 שונה מדיאטה המיועדת לנוער, בני 12-16, משום שהמודעות שלהם לגופם משתנה.

בתקופת דיאטה חשוב להקפיד על כך שלא יהיו פיתויים מיותרים ומשמינים בבית, צריך ללמד את הילד לאכול לאט על מנת שידע לשלוט בתחושות הרעב והשובע. ניתן לצ’פר את הילד בחטיפים ללא שמנים כגון פופקורן, גלידת יוגורט, דגני בוקר, מקלוני ירקות טריים ועוד. כדי להקנות לילדים הרגלי אכילה נכונים, יש להקפיד על ארוחות מסודרות, על שתיית מים או מיצי פירות במקום מיצים ממותקים, על אכילת פירות במקום ממתקים, וכשאוכלים – ללמוד להתרכז באוכל. כלומר, לא צופים בטלוויזיה ולא קוראים בזמן שאוכלים.

בפירוש, כן. העיסוק בספורט משפר את חילוף החומרים בגוף האדם, גורם לשריפת קלוריות מוגברת, ועל-ידי כך השומן מתפרק והופך לאנרגיה. העניין הוא שצריך להתייחס אל העיסוק בספורט בפרופורציות הנכונות. בשעת הליכה, לדוגמה, שורפים כ-450 קלוריות, וזה שווה ערך לאכילת שני תפוחי-עץ גדולים. לכן חשוב לדעת שאי-אפשר לרזות אך ורק בזכות העיסוק בספורט, שכן כאשר עושים ספורט אבל אוכלים חופשי, לא מרזים. אבל לעיסוק בספורט יש יתרונות נוספים. הספורט משפר את חיטוב הגוף, את ההרגשה הכללית והוא בריא לנפש ולגוף.

אין הגבלת שעות. אפשר לעשות ספורט בכל שעה במשך היום, על-פי הנוחות האישית של האדם, אבל כדאי להשתדל לא לעשות פעילות ספורטיבית לפני השינה, כי הדבר עלול להפריע להירדמות תקינה.

 

בעיקרון, אין בעיה לאכול ירקות בכל כמות, ללא הגבלה, כשהדגש הוא על הירקות הירוקים, משום שהירקות הכתומים או האדומים (כמו גזר, בטטה, עגבניות, פלפלים וכד’) מכילים כמות קלוריות גבוהה יותר בגלל הסוכרים שנמצאים בהם.

 

על-פי הגישה שלי לא חייבים לעשות דיאטה של הפרדת מזונות. גוף האדם זקוק לכל ארבעת אבות המזון: חלבונים, פחמימות, שומנים ומינרלים-ויטמינים, והוא צריך לקבל אותם במזון שהוא צורך. אני, אישית, מכליל בתפריט הדיאטה שלי את כל ארבעת אבות המזון, ללא הפרדה מלאה.

 

הדבר הנכון ביותר הוא להתכונן לאירוע גם מבחינת האוכל. עדיף לאכול בבית לפני האירוע ולא להגיע לאירוע מורעבים, כי המאכלים המפתים עלולים לגרום לנו להתפתות להם ולשבור את הדיאטה. אם אתם “טיפוסים חזקים”, בכל אירוע אפשר לאכול סלט ירקות עם מנה עיקרית בשרית, ואם אפשר – לבקש שיעשו את הבשר בגריל או בתנור. אם אתם “טיפוסים פחות חזקים”, אתם חייבים לבוא על קיבה מלאה.

 

אין ספק שמדובר בחטא שפוגע בהצלחת התהליך הדיאטטי, אבל ניתן לתקן את המעידה באמצעות קיזוז הקלוריות “האסורות” או תוספת של פעילות גופנית ביום המחרת. נכון שמעידות קורות, אך רצוי מאוד להימנע מהן במהלך הדיאטה. למה יש אנשים שאוכלים הרבה ונשארים רזים? אנשים אלה פשוט נולדו עם מזל…

 

הגישה שלי אומרת, שצריך לאכול בזמנים שכל אחד רגיל לאכול. האידיאל הוא לאכול שלוש ארוחות ביום: בוקר, צהריים וערב, עם ארוחת ביניים אחת של פרי, אבל קצב החיים המודרני אינו מאפשר לנו לאכול בצורה כה מסודרת. משום כך צריך לתכנן את מועדי הארוחות על-פי סדר היום של כל אחד ואחד

 

צפו בסרטון של ד”ר עודד רודניצקי שמסביר על השיטה:

פוסטים אחרונים בנושא:

צרו איתנו קשר!
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן