טיפול באקנה

אקנה, נחשבת לבעיה השכיחה ביותר בעיקר בקרב בני נוער ומתבגרים. כשהיא מתפרצת היא יכולה בהחלט להוות מטרד של ממש. לרוב אקנה מתבטאת כפצעים קטנים ומטרידים והיא תפגע במראה עור הפנים ובהחלט יכולה לגרום לעוגמת נפש של ממש ופגיעה מהותית בביטחון העצמי של הסובלים ממנה.

מה גורם לתופעה?

אקנה נגרמת כתוצאה מהפרשה מוגזמת של בלוטות החלב בעור. בלוטת החלב חוסמת את הנקבוביות וכך נוצרים הפצעים הבולטים. בקטריה, מגרה את דפנות זקיקי השיער ומביאות ליצירת דלקת. למעשה, זקיק השיערה שנחסם גורם להתפתחות החיידק האחראי על התהליך הדלקתי שיוצר את הפצעים בעור. ההורמון הקרוי אנדרוגן (הורמון המין הזכרי), הוא זה שאחראי להפרשות הללו והן מופיעות אצל בנים ובנות באותה מידה. Sebum וחומצות שומן הנוצרות על ידי ה גורמים נוספים לאקנה הם: התבגרות מינית – חוסר איזון הורמונלי, מתח נפשי, וסת, הגיינה של העור, לחות, זיהום אויר, תזונה, תורשה ועישון.

כיצד ניתן לטפל בה?

ישנה אפשרות לטיפול במשחות, ובכדורים אנטי דלקתיים, אך אלו טיפולים ארוכים שאורכים זמן רב ולא תמיד יעילים. בשנים האחרונות התפתחה שיטת טיפול חדשנית ומתקדמת לבעיית האקנה – טיפול בלייזר. הטכנולוגיה המשוכללת התגלתה כיעילה גם בהסרת הצלקות בעור שנגרמו כתוצאה מטיפולים כושלים אחרים.

הטיפול ב-Ellipse מקטין את אספקת הדם לבלוטת השומן, ובכך מאט את יצירת ה-Sebum. לקרן האור יש גם את היכולת לחסל את בקטריית ה-acnes.P באופן ישיר.

כמה טיפולים צריך?

נדרשים כ-60 הבזקי אור על מנת לטפל בכל שטח הפנים. כולל זמן הייעוץ וההכנה, משך הטיפול יהיה כ-20 דקות. על פי רוב, הטיפול מצריך ארבעה מפגשים, בהפרשים של שלושה שבועות זה מזה.