טיפול בצלקות אקנה

צלקות אקנה בפנים

אקנה היא תופעה נפוצה במיוחד, בעיקר בקרב צעירים וצעירות בעשור השני לחייהם. מדובר בתהליך דלקתי  המתבטא בפצעונים, המופיע לרוב בפנים, אך עלול להופיע גם בחזה ובחלק העליון של הגב. במקרים שבהם האקנה קשה יחסית, היא עלולה להשאיר אחריה צלקות שאינן מחלימות לגמרי, גם זמן רב לאחר ריפוי הפצעונים עצמם.

כאשר החלמת העור לא תקינה, הצלקות עלולות להופיע. צלקות אקנה מופיעות בדרך כלל בפנים, והן עלולות להופיע בשל מגוון סיבות: גנטיקה, חומרת האקנה ואפילו טיפול לקוי באקנה כאשר היא פעילה. מראה הצלקות יכול להיות בולט, אך ברוב המקרים צלקות אקנה הן שקועות.צבע הצלקות יכול להיות שונה ממקרה למקרה. לרוב, ניתקל בגווני אדום וחום.

לאורך השנים, ניסתה הרפואה האסתטית למצוא פתרונות יעילים כדי לספק טיפול בצלקות אקנה בצורה יעילה. חלק מהשיטות מוצלחות יותר וחלק פחות – ובשורות אלה נתאר טיפול חדשני יחסית בטכנולוגיית לייזר, המבוצע באמצעות מכשיר Ellipse. 

מידע נחוץ על טיפול בצלקות אקנה

מדובר בסדרה בת 4-5 טיפולים לרוב, אם כי יש מקרים של צלקות קשות יותר שבהם הסדרה עשויה להיות מעט  ארוכה יותר. הטיפולים מבוצעים בהפרשים של 3-4 שבועות אלו מאלו. הטיפול, שמבוצע באמצעות מכשיר ה-Ellipse המתקדם, מפעיל את הפיברובלסטים ומעודד ייצור קולגן המשפר את מרקם העור מטיפול לטיפול. ייצור הקולגן מתחיל מספר שבועות מהטיפול הראשון והדבר ניכר לאורך סדרת הטיפולים.

אל הטיפול מגיעים בדרך כלל צעירים בגילאי 20-30, אך הוא מיועד לגילאים שונים ומגוונים, דוגמת נערים ונערות בשנות העשרה. חשוב לציין כי ניתן לבצע טיפול בצלקות אקנה גם כאשר פצעי האקנה פעילים. השיפור בעור מתחיל מהטיפול הראשון – וניתן יהיה לראות את התוצאות על גבי העור ככל שסדרת הטיפולים מתקדמת. הטיפול הספציפי הזה יקנה למטופלים ולמטופלות גם שיפור במרקם העור, כאפקט נלווה לפתרון לצלקות האקנה.

מהם יתרונות הטיפול? האם יש תופעות לוואי?

יתרון משמעותי של הטיפול הוא היותו של הלייזר Non Ablative (לא אבלטיבי) – כלומר כזה המונע נזק לשכבת העור השטחית (אפידרמיס) באמצעות קירור. כך, הפגיעה בשכבת הדרמיס מבוקרת מאוד, והאזורים המטופלים על ידי הלייזר יוחלפו ברקמה חדשה.

בעקבות היתרון שתיארנו, לא ניכרות תופעות לוואי כלשהן לאחר הטיפול. בהחלט ייתכן כי העור יהיה מעט אדמדם במשך 24-48 שעות לאחר הטיפול, אך תופעה זו חולפת מאליה. נציין כי בהשוואה לשיטות אחרות המצריכות התאוששות והחלמה מסוימת (לעתים אפילו 2-3 שבועות), שכן מדובר בעור הפנים הרגיש במיוחד, בטיפול הלייזר בצלקות אקנה אין צורך בהתאוששות וניתן להמשיך בשגרת היום מיד לאחר כל טיפול.

צרו איתנו קשר!
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן