מילוי שקעים מתחת לעיניים

מילוי שקעים מתחת לעיניים

תוכן עניינים

הפנים הם כרטיס הביקור של כולנו והעיניים הן הכותרת של כרטיס הביקור. כהות או שקעים מתחת לעיניים (“שחור מתחת לעיניים”), מקנים לפנים מראה עייף, עצוב ומבוגר. מראה זה קיים הן בקרב נשים והן בקרב גברים. כהות זו תיתכן בגיל צעיר והיא עלולה להחמיר ככל שמתבגרים, וזו הסיבה שרבים בוחרים לבצע מילוי שקעים מתחת לעיניים.

מדוע נוצרים שקעים מתחת לעיניים?

  • שכבת השומן התת עורי שהולכת ונספגת ומתמעטת עם השנים
  • רקע גנטי
  • פיגמנטציה שיכולה לנבוע מגורמים סביבתיים כמו חשיפה לשמש או נטילת תרופות מסויימות
  • פיגמנטציה שיכולה לנבוע מאלרגיה או דלקת
  • כתוצאה מהיזדקנות העור ונפילה של שרירים ורקמות בפנים, נוצר קפל תחת העיניים בין העפעף התחתון לזויות האף
  • לעיתים השקע נוצר מבליטה של שומנים בעפעף התחתון

מהם סוגי השקעים ומדוע הם בדרך כלל בצבע כהה?

ישנם שלושה סוגים של שקעים מתחת לעיניים:

  1. שקעים מולדים/גנטיים ועמוקים.
  2. שקעים שהגוף מייצר בגיל מתבגר.
  3. שקעים שנוצרו בעקבות מצבורי שומן מתחת לעיניים. השקעים כהים עקב הצל שנוצר בתוכם ומפני שהעור בהם דק, כלי הדם נראים בולטים יותר.
נגן וידאו

צפו בהסבר על מילוי שקעים מתחת לעיניים בסרטון

למה רבים מעדיפים טיפול ולא ניתוח?

המגמה הכללית כיום, ולא רק במקרים של שקעים מתחת לעיניים, היא להעדיף טיפולי רפואה אסתטית נקודתיים לשיפור המראה, ולא לבחור בניתוח לפתרון הבעיה. זו הסיבה שבגינה הטיפול בכהויות מתחת לעיניים במרפאתנו, הפך לפופולרי במיוחד, שכן הוא מהווה אלטרנטיבה מצוינת לפרוצדורה המורכבת. למה רבים יעדיפו טיפול במקום ניתוח?

  • הליך לא פולשני – הזרקת חומרי המילוי למילוי שקעי העיניים נעשית בתוך זמן קצר, ללא חתכים או הרדמה כללית, וניתן לשוב לפעילות באופן מיידי
  • אין סיכון ואין תופעות לוואי – כמובן, התנאי לכך הוא שהרופא המטפל מיומן ומנוסה. בניתוח לעומת זאת, עלולות להיות תופעות לוואי וזמן ההתאוששות ארוך יותר
  • עלויות – מטבע הדברים, ניתוח לטיפול בבעיות אסתטיות יהיה יקר יותר משמעותית בהשוואה לטיפול
  • תוצאות משמעותיות – לאחר אלפי טיפולים מוצלחים, אנו יודעים לומר כי הטיפול למילוי שקעים מתחת לעיניים הוא בעל תוצאות מרחיקות לכת, משפר משמעותית את מראה הפנים ומהווה אלטרנטיבה ראויה לניתוח. נכון, תוצאות הטיפול יישמרו לזמן מוגבל (שנתיים ויותר לרוב), אבל רבים מעדיפים לעבור טיפולים משמרים ולא לעבור ניתוח

כיצד מתבצע הטיפול?

במרפאה, ד”ר רודניצקי מבצע מילוי שקעים מתחת לעיניים בטכניקות שונות תוך כדי שימוש בחומרי מילוי המתאימים לאזור העיניים. הטיפול מתבצע בעזרת מחט דקיקה המלאה בחומצה האלרונית שהותאמה בדיוק לאזור העיניים. בעזרת מילוי של השקעים נוצרת אחידות, מה שתורם להיעלמות השחור שמתחת לעיניים. לא מדובר בטיפול כואב הדורש התאוששות ארוכה.

במהלך הטיפול, מיישר ד”ר רודניצקי את האזור כדי להעלים את השקעים, ובכך הוא גורם למראה חדש, צעיר, רענן ובריא. יש לציין כי קיימת חשיבות רבה בטיפול זה לחומר המוזרק ולמיומנותו של הרופא. התהליך הוא מהיר ולאחריו ניתן לחזור לשגרת החיים הרגילה. תוצאת הטיפול מיידית ומראה הפנים נעשה צעיר ורענן.

החומרים שבאמצעותם מבוצע המילוי

קיימים הרבה חומרים שבהם מבוצע שימוש לצורך הטיפול. אנחנו במרפאה משתמשים על פי רוב בחומצה היאלורונית הנחשבת לאיכותית בשוק. לרוב, הנטייה היא לטפל בשקעים מתחת לעיניים בחומצות היאלורוניות דלילות, אך לעתים מבוצע שימוש בחומצות סמיכות יותר.

חשוב לציין בהקשר זה, כי ד"ר רודניצקי, שכבר ביצע טיפולים רבים מאוד לאורך השנים בתחום, מקבל את ההחלטה באיזה חומר בדיוק להשתמש, בהתאם לשקעים הקיימים, כך שהחומר מותאם באופן אינדיבידואלי לכל מטופל ומטופלת.

האם הטיפול כואב?

אחת השאלות הנפוצות שמגיעה אלינו בהקשר של טיפולים בשקעים מתחת לעיניים, היא אם הטיפול כואב. התשובה היא לחלוטין לא! לעתים קרובות ובתיאום עם המטופל/ת, אנחנו מבצעים אלחוש של האזור המטופל כדי שלא יורגש כאב כלשהו והמטופל/ת יעברו טיפול נוח ונעים ככל האפשר. בנוסף, בטיפול מבוצע שימוש בקנולה, מחט ללא חוד, המוחדרת לעור מנקודת גישה אחת ולא ממספר נקודות גישה, כדי להפחית את אי הנוחות למטופל/ת.

מתאים גם לצעירות ולצעירים

הניסיון שלנו מלמד כי טיפול מילוי שקעים מתחת לעיניים רלוונטי בכל גיל. למעשה, הגיל הממוצע של המטופלות והמטופלים יורד עם הזמן. כיום ניתן לראות צעירות וצעירים הבוחרים לבצע את הטיפול ושגילם סביב 20-25 בלבד.

בדרך כלל, המודעות לנושא עולה בעיקר בשל סיטואציות חברתיות בחייהם של צעירות וצעירים, וחוסר נעימות שמורגש בשל השקעים מתחת לעיניים בדייטים, בעבודה ובמפגשים עם חברים ואנשים חדשים. כמו כן, הטיפול צובר תאוצה גם בקרב גברים שחשוב להם להקפיד על מראה צעיר, רענן ואטרקטיבי.

מילוי שקעים מתחת לעיניים בגיל צעיר - לגבר

שקיות מתחת לעיניים

בעבר, כדי להעלים שקיות מתחת לעיניים, היה צורך בניתוח. אלא שכיום ניתן לעשות זאת ללא כל ניתוח, בדומה לטיפול בשקעים. מדובר בטיפול קצר וכזה שלא מלווה בכאבים, כשאת התוצאות ניתן לראות באופן מיידי, והן אף משתפרות ככל שעובר הזמן. 

הניסיון והמיומנות חשובים להצלחה

ד"ר עודד רודניצקי מבצע טיפולים למילוי שקעים מתחת לעיניים במשך שנים רבות, ומאחוריו כבר אלפי טיפולים מוצלחים שהפכו מראה עייף ומבוגר למראה צעיר ורענן, במפגש אחד בלבד.

הסוד הוא הניסיון והמיומנות – על הרופא המטפל להיות מדויק מאוד בעבודתו (ההזרקה מבוצעת מתחת לשריר ומגיעה כמעט עד לאף), שכן חוסר דיוק עלול למלא אזורים שאינם רצויים ואף ליצור מעין 'נקניקיות' קטנות מתחת לעין. 

ד"ר רודניצקי - הסרת שקעים

תיקון הזרקות מילוי מתחת לעיניים

כחלק מהניסיון רב השנים של ד"ר עודד רודניצקי, מגיעות ומגיעים למרפאה מטופלות ומטופלים שעברו הזרקת חומצה היאלורונית באזורים שונים בפנים ובמיוחד באזור העיניים שבוצעו במרפאות או במכוני קוסמטיקה אחרים. אלו, בדרך כלל, אינם מרוצים מהתוצאה שהתקבלה – בין אם בשל כמות החומר שהוזרקה (לרוב יותר ממה שדרוש), איכות ירודה של חומרי מילוי שעלולה לגרום לגבשושיות ולגושים, או התוצאה האסתטית שאינה משביעה את רצון המטופל/ת – לדוגמא: אסימטריה.

עבור אלו שעברו טיפול לא מוצלח בקליניקה אחרת, ושמעוניינות ומעוניינים לבצע תיקון הזרקות באזור העיניים (ולא רק), אנו מציעים טיפול לפירוק חומצה היאלורונית, באמצעות חומר הנקרא "היאלורונידאז" (Hyaluronidase). זהו חומר שמנטרל את החומצה שהוזרקה וכך מונע את התוצאות הלא רצויות שהתקבלו. הטיפול לפירוק החומצה ההיאלורונית נחשב לטיפול בטוח ומוכר.

ומה עושים לאחר הטיפול בהיאלורונידאז? בתום המתנה שלאחריה אזור המילוי מנוטרל מהחומצה ההיאלורונית, כמובן שניתן לבחון מילוי שקעים מתחת לעיניים מחדש –  והפעם בצורה המקצועית ביותר במרפאתנו. חשוב לתאם ציפיות עם המטופל/ת עוד לפני הטיפול, כדי להבין מה הוביל לאי שביעות הרצון מהטיפול הקודם, ועל מנת לקבל תוצאות מצוינות!

פוסטים אחרונים בנושא

צרו איתנו קשר!
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן