פציאליס – שיתוק עצב הפנים – פתרון ייחודי בעזרת דיקור

שיתוק עצב הפנים יכול לפגוע בכל אחד ואחת, והמאפיין העיקרי של השיתוק הוא עיוות השרירים בפנים, עד כדי פגיעה בחלקים בפנים כמו הפה, העין, ועוד, כאשר העיוות מתבטא גם בשינוי המראה החיצוני של הפנים. ברוב המקרים, העיוות לא יעבור מעצמו ויש צורך בטיפול בשיתוק שנוצר. 

הטיפול המוביל כיום בשוק הוא דיקור סיני לעצב הפנים, והוא מוצע כעת במרפאה של ד"ר עודד רודניצקי. הטיפול בפצילאיס בעזרת דיקור הוא פתרון הייחוד למרפאתו של ד"ר רודניצקי, לאחר שרכש מיומנות מיוחדת בטיפול זה. לשיטת הדיקור הסיני של ד"ר רודניצקי קהל מטופלים רחב הנהנה מטיפול בבעיות רפואיות בעזרת דיקור מקצועי, רפואי ומתקדם.

שיתוק עצב הפנים מתחלק לשני סוגים:

  • שיתוק כתוצאה משטף דם מוחי (נקרא גם CVA בשפה המקצועית).
  • שיתוק כתוצאה מוירוס או התקררות. למעשה הסיבה המדויקת לפגיעה אינה ידועה עד יום זה.

שיתוק כתוצאה משטף דם מוחי CVA

זהו השיתוק הקשה יותר מבין השניים, גם מבחינה בריאותית וגם מבחינת טיפול. 

במקרה של שיתוק כתוצאה משטף דם מוחי ניתן לטפל ולשפר את התפקוד והנראות, אך טיפול זה ארוך יותר וקשה יותר.

שיתוק כתוצאה מוירוס או התקררות (Bell's Palsy)

מדובר בשיתוק זמני של עצב הפנים, שעובר לבד, אך פעמים רבות משאיר אחריו סימנים. הסימנים כוללים לרוב סגירה לא מיטיבה של העין בצד המשותק, חיוך עקום ולעתים גם פגיעה בדיבור.
הטיפול העיקרי בשיתוק זה נעשה באמצעות הורמון הקורטיזול, אך הטיפול לא הוכח כמוצלח.

איך מתבצע טיפול בעזרת דיקור סיני?

הטיפול בשיתוק בעזרת דיקור נעשה ככל דיקור סיני קלאסי, עם החדרת מחטים דקיקות לאזור הפנים הספציפי לעצב זה. חשוב מאוד להדגיש כי הטיפול בעצב הפנים בשיטה זו דורש מומחיות ייחודית, ועל כן לא כל מדקר יידע לעשות זאת. ד"ר עודד רודניצקי בעל הכשרה וניסיון בתחום, עם תוצאות מוכחות.

במהלך הדיקור, המחטים יוצרות גירוי עם עצב הפציאליס, שבתורו גורם להתעוררות ותפקוד העצב. כך לאחר סדרת טיפולים ניתן לראות שיפור משמעותי בסימנים שנותרו לאחר השיתוק. מספר הטיפולים הדרושים משתנה בין מטופל למטופל, בהתאם למצב האינדיבידואלי של כל אחד. את התוצאות ניתן לראות כבר לאחר כ-7-8 טיפולים, כאשר ההמלצה היא לעבור דיקור פעם ביומיים-שלושה ימים.

ללא טיפול מתאים, הסימנים והעיוות נשארים ברוב המקרים. גם במקרים שבהם ייתכן והסימנים יעברו לחלוטין, מומלץ לעבור דיקור, שכן הוא מזרז את ההחלמה והופך אותה לקלה, מהירה ונעימה יותר. לא פעם אנו רואים אנשים שעברו שיתוק בעצב הפנים, ואחד מהסימנים לכך הוא צד עקום של הפנים, עם עיוות מוכח בזמן חיוך או הבעות שונות.

תופעות לוואי וזמן החלמה

לטיפולי דיקור סיני אין תופעות לוואי, וגם לטיפול בפצילאיס על ידי דיקור אין תופעות לוואי.

גם מבחינת זמן החלמה, הטיפולים בדיקור סיני אינם דורשים החלמה מיוחדת, וניתן לחזור לשגרת היום מיד בתום הטיפול.

כיצד עליי להתכונן לטיפול ומה לעשות אחריו?

הטיפול אינו דורש הכנה מיוחדת. מגיעים למרפאה על פי התור שנקבע, ד"ר רודניצקי מטפל על פי השיטה הייחודית לטיפול בפצילאיס, ולאחר מכן חוזרים לעיסוקים הקודמים ללא הפרעה.

פוסטים אחרונים בנושא:

צרו איתנו קשר!
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן