מהם סוגי הפיגמנטציה לטיפול הסרת כתמי עור?

פיגמנטציה זה למעשה אפקט של שינוי בצבע של העור אשר עלול להופיע בכל חלקי הגוף כתוצאה של פגיעה או שינוי בריכוז העמילנים בגופנו. האזורים הנפוצים ביותר, מהם סובלים רוב המטופלים, הם אזור הפנים, כפות הידיים, זרועות או כל חלק גוף אחר שחשוף לשמש, וכתוצאה מכך באותו האיבר היא קשה יותר.

מצב שבו ריכוז המלנין גבוה,  נקרא היפרפיגמנטציה, מה שאומר שהכתם או הכתמים שיווצרו, יהיו כהים יותר מגוון העור הבסיסי. לעומת זאת, מצב של ריכוז מלנין נמוך מדי באיזור הפגיעה, נקרא היפופיגמנטציה, וזה מתאפיין בכתמים לבן.

הגורמים לפיגמנטציה

הגורמים לפיגמנטציה הם שונים ומגוונים. פיגמנטציה יכולה להיגרם כתוצאה מחשיפה לשמש, ישיבה ממושכת מול מסך המחשב, צריכה של תרופות מסוימות, גנטיקה מההורים, ואפילו מאפיינים כגון גיל המטופל, היווצרות של צלקות אקנה , חבלות בעור ועוד.

הטיפולים להסרת כתמי עור

הטיפולים להסרת כתמי עור, הם שונים ומגוונים, וקביעה של סוג הטיפול המתאים, נבדקת ע"י הרופא, בהתאם למיקום הבעיה ומקור היווצרותה. הטיפולים השכיחים ביותר הינם טיפול לייזר וטיפול בטכנולוגיית IPL. קיימות גם משחות שונות טיפוליות עם חומרים יעודיים שנועדו לטפל בבעיית הפיגמנטציה, וטיפולים שונים אחרים. הטיפול המתקדם ביותר היום, זה טיפול המשלב לייזר עם IPL בטכנולוגיה מתקדמת כדוגמת מכשיר ה Ellipse, הנחשב לאחת מתחנות העבודה האפקטיביות ביותר בעולם הרפואה האסתטית היום.

מכשיר ה ELLIPSE

מכשיר ה ELLIPSE פועל יודע להתמקד באזור הפגיעה בלבד, ופועל ע"י מתן של פולסים קצובים וקצרים  המכוונים אל העור. המכשיר יודע לסנן את האור במידה הנכונה, על מנת להבטיח את ספיגת אורכי הגל בהמוגלובין בתוך תאי העור, בהם יש הצטברות של פיגמנטים. האור של המכשיר אשר מומר לחום, הורס את הפיגמנט שנמצא בתוך עור, ובסופו של דבר מפרק את הפיגמנט ומוביל להעלמה הדרגתית של מקור הבעיה. ישנם עוד מכשירים בשוק בעזרתם ניתן לטפל בבעיית הפיגמנטציה, אך שילוב של לייזר עם IPL הוא המומלץ והמתקדם ביותר כרגע.

התוצאות והשימור

התוצאות אחרי טיפול הן טובות וניכרות. גם אם לא הכל נעלם יש שיפור משמעותי בכתמים. צריך לשמור על התוצאות גם ע"י טיפול מונע עם קרם הגנה גבוהה וע"י הימנעות מחשיפה מיותרת לשמש.

ליצירת קשר חייגו 073-3744401 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

צרו איתנו קשר!
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן