ההבדלים בין העלמת נימים להעלמת ורידים

העלמת נימים והעלמת ורידים נחשבים לשניים מהטיפולים האסתטיים הפופולרים ביותר כיום. הסיבה היא, שלצערנו הרב, עם השנים אנו לא הולכים ונעשים צעירים יותר, אלא להיפך, וגם הנימים והוורידים שלנו מתבגרים יחד איתנו. על פי מחקרים, כ-30-50 אחוז מהנשים וכ-20 אחוז מהגברים ברחבי העולם סובלים מבעיות שונות של נימים וורידים בולטים, בדרך כלל בפנים וברגליים.

 

נימים וורידים בולטים צצים בדרך כלל מסיבות שונות, כמו למשל תורשה, משקל עודף, עמידה לאורך זמן על הרגליים, מאמץ פיזי, גלולות למניעת היריון המכילות אסטרוגן, פציעות שונות, בדרך כלל בחלק התחתון ועוד.

הנימים והוורידים קשורים אחד לשני בגוף האדם ומשלימים האחד את השני: הנים הוא זה שמוליך את הדם מהעורק אל הווריד. אלא שעל אף הדמיון, הטיפול בנימים והטיפול בוורידים שונה למדי. במאמר זה נעסוק בהבדלים בין שני הטיפולים.

נימים

הנימים הכה מוכרים לכולנו הם כחולים ורחבים, בשל העובדה כי הם נמצאים בשכבת העור הראשונה בגופנו, ולכן קל יותר להבחין בהם. טיפול בנימים הוא טיפול רפואי-אסתטי, בלתי מזיק וללא תופעות לוואי.

עד לפני שנים לא רבות, טיפול להעלמת נימים היה מתבצע בצורה הרבה פחות טובה ויעילה, בעזרת זריקות. זריקות אלו היו גורמות לעתים לבעיות שונות, כמו כתמי פיגמנטציה שנותרו גם לאחר הטיפול, מה גם שמדובר היה בטיפול ארוך הרבה יותר, שהצריך לעתים מספר רב של טיפולים.

אלא שכיום מתבצע הטיפול (בדרך כלל מדובר על שניים-שלושה טיפולים) בעזרת לייזר מיוחד לסגירת כלי הדם. מדובר על מכשיר ייחודי ומשוכלל, שלא כל אחד יכול לעשות בו שימוש, ולכן, חשוב עד מאוד לבצע טיפול להעלמת נימים במרפאה עם ותק ובעלת ניסיון בתחום זה.

אותה קרן לייזר, מחממת את כלי הדם לאחר שהיא נספגת בהם, ומחממת אותם עד שהנימים נעלמים.

ורידים

בניגוד להעלמת נימים – טיפול ללא כאבים וללא תופעות לוואי, טיפול להעלמת ורידים שונה לגמרי. מדובר על טיפול רפואי לכל דבר, שבו המטרה היא העלמת דליות הגורמות לבעיות כאלו ואחרות בכלי הדם.

טיפול להעלמת ורידים מתבצע בדרך שונה מהעלמת נימים. בעוד שבנימים מטפלים בעזרת לייזר ייחודי, כשזה נוגע לוורידים, הטיפול נעשה על ידי הזרקות, קיטור או ניתוח כירורגי, על מנת לסגור את אותן דליות ולטפל באי ספיקת כלי הדם. מדובר בטיפול המלווה לעתים בתופעות לוואי, כמו צריבות בעור, סימנים בולטים, תחושת צריבה ונפיחות באזור.

ליצירת קשר חייגו 073-3744401 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

צרו איתנו קשר!
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן