העלמת כתמי לידה

העלמת כתמי לידה

ד"ר רודניצקי  על העלמת כתמי לידה.

סימן לידה (או כתם לידה) הוא פגם המופיע על העור מיד לאחר הלידה, או לאחר מספר שבועות. הסיבה המדויקת להופעת סימני הלידה אינה ברורה, אך ניתן להבין את הגורם לכך – צמיחת יתר של כלי דם, מלנוציטים, שריר חלק, שומן, פיברובלסטים וקרטינוציטים. כתמי לידה יכולים להופיע במגוון מקומות בגוף, ישנם כתמי לידה מסוימים אשר שכיחים רק באזורים מסוימים בגוף. כמו כן, כתמי לידה יכולים להופיע במגוון צבעים –חום, ורוד, כחול או אדום במגוון צורות וגדלים.

כתמי לידה יכולים בהחלט לגרום למבוכה לא קטנה, בעיקר כאשר הם גדולים, בולטים, או נמצאים באזורים חשופים במיוחד, כדוגמת הפנים. לא מעט אנשים היו רוצים להסיר אותם, על אף שאין בהם סכנה של ממש, הם עשויים לגרום לעוגמת נפש. 

מה גורם לתופעה?

לכתמים שונים סיבות שונות. חלקם הנובעים מצמיחת יתר של כלי דם באזורים שונים בעור, וחלקם מצמיחת יתר של תאים אחרים, כגון תאי שומן, פיגמנט ועוד. הסיבות המדויקות אינן ידועות. רוב כתמי הלידה אינם תורשתיים,אך ניתן להגיד בבטחה כי הם אינם נגרמים ע”י אירועים כלשהם במהלך ההריון.

כיצד ניתן לטפל בה?

חשוב לציין, כי ישנם כתמי לידה נספגים מעצמם ולא מחייבים שום התערבות כירורגית, לעומת זאת יש כתמי לידה שככל הנראה ילוו את האדם לאורך כל חייו אילו לא יוסרו.

לא קיימת איזו משחה או התערבות תרופתית/רפואית שאינה כירורגית שיכולה להעלים כתם לידה או להבהיר את העור באזורים הנגועים בכתמים. כיום בעיקר נפוץ טיפול בלייזר על מנת להעלים כתמי לידה בלתי רצויים, ולרוב הטיפול לא יהיה יעיל ב100% אלא רק יעמעם כתמים חזקים במיוחד. כתמים בהירים יותר יוכלו להעלם לחלוטין בעזרת הטיפול המתאים.

מכשיר הELLIPSE פועל באמצעות טכנולוגיה מיוחדת ומתמקד באזור הטיפול בלבד, פולסים קצובים, קצרים מכוונים אל העור. המערכת מסננת את האור כדי להבטיח כי אורכי הגל בהם נעשה שימוש נספגים בהמוגלובין הנמצא בתוך תאי העור בהם קיימת הצטברות הפיגמנטים. האור מומר לחום, אשר הורס את הפיגמנט שנמצא בעור, מה שמביא לפירוק הפיגמנט והעלמות הדרגתית של כתם הלידה לאחר הטיפול.

מכשיר העלמת כתמי לידה

כמה טיפולים צריך?

מספר הטיפולים תלוי במיקום הכתם בגודלו ובמידת הכהות שלו. מחקרים קליניים אישרו כי בדרך כלל נדרשים בין 4-1 טיפולים, במרווח של חודש בין טיפול אחד למשנהו. סובלים מכתמי לידה בולטים במיוחד ומעוניינים להעלים אותם ולשפר את מראה עורכם? במרפאת ד”ר רודניצקי תוכלו לקבל את הטיפול המתקדם ביותר בתחום!

פוסטים אחרונים בנושא:

צרו איתנו קשר!
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן