על הקשר בין טיפולים אסתטיים לבין פייסבוק

בסוף שנות ה-90, תחילת שנות ה-2000, נכנס האינטרנט בסערה לחיינו. אט אט הוא התפשט והתרחב, עד שהגיע כמעט לכל בית בישראל. האינטרנט הגביר לא מעט דברים בקרב בני האדם, בין היתר, גם את הרצון להיראות טוב יותר, רזה יותר, יפה יותר, בטח כשפייסבוק נכנסה לתמונה.

כיום, חלק גדול מהשיחות שאנו מבצעים הן שיחות אינטרנטיות, באמצעות צ'אטים או שיחות וידאו. אנו נוהגים לשתף ולהעלות תמונות עם חברים ואפילו אנשים זרים, דבר המחזק את הרצון שלנו להיראות טוב יותר, ולהשקיע יותר במראה החיצוני שלנו.

למעשה, לא מדובר בהשערות, אלא בעובדות:

בבירת גרמניה, ברלין, החליטו לחקור את הנושא לעומק, וגילו שאנשים אשר מבקרים באופן שוטף בדפי פייסבוק של חבריהם ומביטים במשך זמן מה בתמונותיהם, נוטים לרגשות של קנאה, אשר לעתים מובילים אותם לשנות את המראה החיצוני שלהם.

דוגמה נוספת לרצון לשנות את המראה שלנו בעקבות תמונות בפייסבוק, מגיעה מארצות הברית, שם ניסו לעשות זאת קצת אחרת. במדינה שאלו 7,000 אמהות, שרוב הקלקותיהן היו על תמונות של ילדים שחוגגים יום הולדת. 42 אחוז מהן השיבו כי הן עשו זאת מכיוון שחששו שהן אינן יצירתיות מספיק בהשוואה להורים אחרים.

עלייה דרסטית בטיפולים האסתטיים בעידן הפייסבוק

על פי האקדמיה האמריקאית לניתוחי פנים (AAFPRS), למעלה מ-31 אחוז מהמטפלים העידו, כי חלה עלייה משמעותית בדרישה לטיפולים אסתטיים, רק בשל הרצון להיראות טוב יותר בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות.

"אנחנו פוגשים אנשים ברשתות החברתיות עוד לפני שאנו פוגשים אותם פנים מול פנים", אמר אחד מחברי AAFPRS לאחר שנשאל על הנושא.

נראה שהתזמון לעלייה הדרסטית בביקוש לטיפולים אסתטיים אינה מקרית. אחת הסיבות לעלייה זו, מלבד כמובן הסיבה שלשמה התכנסנו, היא העובדה שטיפולים אסתטיים כבר לא מסובכים כפי שהיו בעבר.

אם לפני מספר שנים כדי לבצע טיפול אסתטי היה על אותו אדם לעבור הכנות מתישות ולהקדיש זמן רב להתאוששות, כיום ישנם לא מעט טיפולים אסתטיים שלא דורשים הכנות מיוחדות, אשר אחריהם ניתן לשוב לשגרה במהרה.

ליצירת קשר חייגו 073-3744401 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

צרו איתנו קשר!
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן